Neem vrijblijvend contact op

Online is overvol. Toch maar printen dan?

13 september 2019
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Het online laten groeien van je bedrijf kan soms best verlammend voelen. We investeren volop in Google Ads en social, maar ook de e-books vliegen je om de oren. Om over ‘top 7’ blogs maar te zwijgen waarvan iedereen weet dat ze zelden echt waardevol zijn.

Online indruk maken vraagt veel energie van je mensen en organisatie, en in veel gevallen ook om een aanzienlijk budget. Het ‘hebben’ van een website is bij lange na niet voldoende om succesvol te zijn. Zeker als je kijkt naar de verhouding ‘betaalde’ en ‘organische’ resultaten op de eerste pagina van Google. Op zoek naar dat organische artikel worstel je jezelf een weg door de advertenties en Google Maps suggesties.

Een goede online strategie voor je bedrijf is absoluut onmisbaar, ook wij proberen ons online te onderscheiden. Toch proberen we ook via andere wegen indruk te maken. Onlangs kreeg ik hiervoor een inzicht dat ik graag met je deel.

The good ol’ days

Een tijdje geleden zat ik met vrienden eens terug te denken aan ‘vroeger’. Zo oud zijn we niet, maar de tijd en technologie gaan zo snel dat zelfs Millennials het nauwelijks bij kunnen benen. Eén van mijn vrienden zei: Weet je nog dat je met je wegwerpcamera naar de Kruidvat moest om je foto’s af te laten drukken? En maar hopen dat er een paar goede foto’s tussen zaten, want je kon niet zien hoe een foto was geworden…

Tja ik zou hierbij niet snel zeggen ‘die goede ouwe tijd’, want nu even een kiekje maken met je mobiel is toch zoveel makkelijker (om over die flitser van de wegwerpcamera maar te zwijgen!) Maar het zette mij wel aan het denken. Het nemen van foto’s gaat bij de jonge generatie de hele dag door. Van iedere poep en scheet wordt een foto gemaakt en de fotogalerijen puilen uit met vergeten momenten. Zijn foto’s nog steeds zo speciaal als vroeger? Verliest dit zijn waarde? Maakt leven in de digitale wereld veel dingen überhaupt minder waardevol?

Maak het weer tastbaar

Je voelt sinds afgelopen jaar steeds meer een trend ontstaan waarin we weer verlangen naar tastbaarheid. Daar ontstaan dan ook weer mooie initiatieven van ondernemers die creatief denken. Zo kun je die kiekjes op je smartphone maandelijks laten afdrukken en thuis laten bezorgen, gaaf idee toch?

Hoe kun je in deze tijd dan toch indruk maken met je bedrijf? Tastbaar maken helpt! Vergeet dus even de e-books en blogs en denk eens na over de mogelijkheid om met iets tastbaars jouw (potentiële) klanten kunt ‘WOW-en’.

Ga je weleens naar de beurs of heb je regelmatig een face-to-face kennismakingsgesprek? Zorg dan dat je echt waardevolle en tastbare materialen hebt om mee te geven. Daarmee maak je dan direct indruk en heb je dat extra ‘haakje’ geplaatst.

Als uitgangspositie houden wij vast aan de volgende gedachte: ‘Het moet zo waardevol zijn dat iemand er bijna voor zou willen betalen‘ en als het er ook nog eens fantastisch uitziet is natuurlijk ook mooi meegenomen ;). Let op, het zit hem in ‘waardevol‘. Dus vereeuwig niet zomaar alles dat je kunt bedenken op papier, maar denk goed na over welk materiaal het ‘verdient‘ om gedrukt te worden. Zo ben je ook nog eens duurzaam bezig.

Kun je binnen jouw vakgebied bijvoorbeeld kennis delen? Vorm die e-book dan eens om in een gedrukt meesterwerk. Dat boek ligt straks met liefde op iemand z’n bureau. Wat je ook weggeeft, maak het je beste en meest waardevolle werk!

Sharing is caring

Leuk, handig, interessant of leerzaam? Deel deze blog!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Delen
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Rots in Branding Roderick
Over de auteur
Roderick
Lead creatie bij Rots in Branding

Als Grafisch Vormgever en Marketeer hou ik van mooie merken die een verhaal weten te vertellen. Een krachtige beleving door samenspel van beeld, verhaal en vorm. Als liefhebber help ik organisaties met het creëren van een passende merkbeleving door design en verhaal.

Scroll naar top
Neem contact op

Op werkdagen tussen 09:00 en 18:00 uur